Kadrowicze dają radę

Od Piątku Kadra Narodowa trenuje w San Remo, rozpoczynamy w ten sposób przygotowania do MMŚ w Malezji.

Nasz pobyt we Włoszech potrwa do 10 Listopada, w planie mamy wspólne treningi z włochami, konsultację z Andreą Maninii i wizytę w żaglowni Zaoli Sails.  Zapowiada się bardzo intensywnie.

Oto relacja naszych zawodników:

Po dwóch dniach zmagań w bardzo trudnych warunkach we włoskim San Remo zakończyliśmy regaty Trofeo Jean Bertrand. Stawka była wysoka, startował nawet tegoroczny mistrz świata z Japonii.

Pierwszego dnia komisja długo zwlekała z zejściem na wodę z powodu silnego wiatru i dużej fali. Po trzech godzinach oczekiwania na wyścigi udało nam się wypłynąć chociaż warunki wcale się nie zmieniły. Przed zachodem słońca zdążyliśmy rozegrać dwa wyścigi. Pływaliśmy ze zmiennym szczęściem ale wszyscy przeżyli! Aby zrekompensować stracony czas na brzegu i w pełni wykorzystać silnowiatrowe warunki, razem z ekipą włoską zostaliśmy na wodzie na krótki trening. Po dwóch biegach plasowaliśmy się na następujących lokatach: Maciek/Rafał 3., Julia/Hania 6., Grzegorz/Ignacy 8., Aga/Kasia 13.

Drugiego dnia na wodę zeszliśmy punktualnie. Początkowo wydawało się, że warunki są o wiele dogodniejsze niż dnia poprzedniego, jednak z czasem siła wiatru wzrosła aż do 30 węzłów. Niestety każda załoga przynajmniej raz zaliczyła glebę, chociaż wszyscy wykazali się zarówno honorem jak i ciężką walką do ostatniej kropli krwi. Regaty kończymy z uśmiechem na ustach na miejscach: Maciek/Rafał 4. (zabrakło mu jednego punktu do podium – 1 miejsce w U17), Julia/Hania 6. (1 w kategorii dziewcząt), Grzegorz/Ignacy 10., Aga/Kasia 15.
Każdy z nas nabył sporo doświadczenia i poprawił swoje umiejętności.